fotokalender

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Bilder till min fotokalender - höst och sommar!

Av Martin Martinsson - 4 september 2010 18:38

Ja, nu nalkas hösten och det börjar bli hög tid för att ta de sista bilderna med solljus och ...ljus alls. Sommaren. Saknar den redan. Men hösten är mysig också. I alla fall såhär i början. Det känns så friskt på nåt sätt med den milda, kyliga vindarna, med de klara färgerna och övermogna träden. Men samtidigt sorgligt också. Det är ju fint med sommar, de ska icke förnekas, och om några månader kommer jag att vara lika utsvulten på sol och ljus och betakaroten som en vampis. Men. Foton alltså. Till min fotokalender. Jag har redan valt ut en hel del bilder till min fotokalender inför nästa år. Dilemmat är att vilka foton som jag tycker är fina skiftar från dag till dag. Jag kan inte bestämma mig vad jag ska välja till min fotokalender. Men det ger väl sig. Någonstans får man helt enkelt ta ett beslut och stå för det. Hur gör ni själv förresten? Väljer ni bilder till er fotokalender i panik eller är ni lika nogräknade och nitiska som jag är?

Fotoram eller fotokalender? 

En annan present som jag funderat på till julklapp är att ge bort en fotoram. Detta är väl inte riktigt i min stil, en fotokalender är bättre, men jag tycker ändå om att en fotoram är så pass flexibel som den är. Att man kan byta bilder enkelt och samtidigt utnyttja det faktum att man har tusentals digitala bilder på sin dator som annars aldrig kommer till användning. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin Martinsson - 18 mars 2011 10:17

Blev glad när jag hittade denna sajt om fotokalender eftersom det är den enda som jag hittat som faktiskt kommer utföra ett test av svenska fotokalendrar inför julklapps och presentsäsongen 2011. Själv valde jag Önskefotos lyxkalender i år och det är...

Av Martin Martinsson - 5 september 2010 23:51

Ganska ofta så funderar jag på vad det är som gör en fotokalender till en sån perfekt present. Varför den är så populär, och varför det finns massor av företag därute som känner bra med pengar på att kränga fotokalendrar varje år, allra helst till ju...

Av Martin Martinsson - 5 september 2010 23:42

En del tycker att det är väldigt viktigt med layout och design när det gäller att välja fotoprodukter och dylika presenter, men jag tycker att det viktigaste för en fotokalender, det är att bilderna blir bra, att de återger originalen på ett bra sätt...

Av Martin Martinsson - 4 september 2010 21:01

Önskefoto, Extrafilm eller Clickit, någon av dessa 3 ska jag beställa min fotokalender, eller snarare min 20 stycken fotokalendrar, ifrån. Jag vet inte riktigt vilken jag ska välja. Har faktiskt tidigare beställt från alla 3. Det som talar för Extraf...

Av Martin Martinsson - 4 september 2010 20:47


    1. Gör din fotokalender i sista sekund.  Ska du, som så många, ge bort din fotokalender (eller dina fotokalendrar) i julklapp så kan du göra det riktigt jobbigt för dig själv genom att vänta tills sista sekund innan du sätter dig ner framf...

Ovido - Quiz & Flashcards